Nieuws

Article

Can you give us an overview of what interim strategic custom support is?  

Interim strategic customs support is the process of improving a company’s efficiency and reducing their risk, getting them from where they are now to a more optimal position. We start with a quick scan, where we assess the blueprint of the company structure, their processes, where their risks are, and what we need to do to improve that profile. 

Hands in the air 'ten digits'
Article

De EU heeft maatregelen genomen om de douanehervorming op verschillende gebieden te ondersteunen. Daartoe behoren IT-transformatie, toetreding tot de Convention on a Common Transit Procedure, de uitvoering van een Authorised Economic Operator programma en het in overeenstemming brengen van de Oekraïense douanewetgeving met de douanevoorschriften in de Europese Unie. Digitalisering en open communicatie tussen bedrijven en douane- en belastingautoriteiten vormen de kern van deze hervormingen.

Umbrealla's along a black and white city in Ukraine
Article

Kan je ons een overzicht geven van wat interim operationele douaneondersteuning inhoud?

Interim operationele douaneondersteuning houdt in dat we aan de slag gaan binnen uw bedrijf. Of het nu gaat om het verwerken van invoer- en uitvoeraangiften, het beheren van douanevergunningen en inventaris, het invullen van transitformulieren, het werken met HS-classificatie, of andere diensten die alleen gekwalificeerde douaneadviseurs kunnen doen, wij vullen dit gat op zodat jouw bedrijfsvoering efficient en op tijd door kan blijven gaan.

Office workers smiling
Article

Wat doet Koornstra & Co?

Koornsta is een importeur en exporteur van groente en fruit. We zijn in staat om binnen ons marktgebied op het juiste moment de goederen te leveren waar ze nodig zijn. Daar ligt onze kracht omdat we makkelijk kunnen inspelen op de wensen van de klant.

Garlic Cloves behind a teal overlay
Article

Europese Unie

De EU ondertekende in 2022 twee belangrijke digitale handelsovereenkomsten met Azië: 

Japan

In mei lanceerden de Europese Unie en Japan hun digitale partnerschap, dat samenwerking op verschillende gebieden van de digitale handel mogelijk moet maken:  

Technology and our world - special edition world trade news
Article

Supply Chains worden steeds digitaler en dat is een goede zaak. Steeds meer gegevens worden digitaal gedeeld, wat alle betrokken partijen veel tijd bespaart. Het zijn niet alleen bedrijven: ook overheden digitaliseren, wat duidelijk zichtbaar is bij de douane. De afgelopen jaren zijn steeds meer processen en procedures gedigitaliseerd. Nu is de Europese richtlijn voor accijns aan de beurt voor een opfrisbeurt. De officiële benaming is ‘Richtlijn (EU) 2020/262 van de Raad’.

Europese douaneautoriteiten digitaliseren accijnsprocedures  

 

Customs Support: Excise Goods
Article

Wie ben je?  

Mijn naam is Kati Fortino. Ik ben 32 jaar oud en woon in de buurt van Helsinki met mijn Italiaanse man en onze zoon van 1,5 jaar oud. Mijn carrière bij de douane begon in 2013 bij SA-TU Logistics, wat nu Customs Support Finland is. Ik heb verschillende functies gehad in de douane-industrie. Ik begon in de export en maakte de overstap naar digitale transformaties en communicatie. Ik groeide mee met het bedrijf en nu ben ik de Marketing Coördinator voor Finland en Zweden.    

Kati Fortino
Article

Wie ben je?  

Mijn naam is Jens Stevens. Ik woon in Nederland, ben 46 jaar oud en ben in juni van dit jaar bij Customs Support begonnen als senior douaneadviseur. 

 

Jens Stevens
Article

De introductie van internet en smartphones heeft het consumentengedrag voorgoed veranderd. Niet langer vormen groothandelaren het leeuwendeel van alle internationale zendingen, of zijn winkels in winkelstraten de enige manier om toegang te krijgen tot wat je nodig hebt.

Met de groei van technologie en digitalisering in het dagelijks leven en meer ontwikkelingen in het verschiet, moet ook de douane een radicale verschuiving ondergaan om de wereld van morgen bij te houden.

Your New Digital Experience Awaits
Article

Ze rijden door weer en wind, ‘s ochtends heel vroeg, ‘s avonds heel laat en sommigen ook ‘s nachts. Internationale chauffeurs zijn zelfs meerdere dagen van huis. De lange dagen achter het stuur kunnen eenzaam zijn en zoveel uren op de weg zijn is ook niet zonder gevaar. 

""