Privacybeleid
Versie: 2.1
Eigenaar: Functionaris Gegevensbescherming Groep
Status: Openbaar
Over Customs Support Group
Customs Support Group is dé toonaangevende, onafhankelijke, digitale en neutrale leverancier van douanediensten van Europa met meer dan 1900 toegewijde douaneprofessionals.
We hebben meer dan 100 kantoren in Nederland, België, Duitsland, Polen, Frankrijk, het Verenigd Koninkrijk, Ierland, Italië, Zwitserland, Spanje, Finland, Zweden, Noorwegen en Luxemburg. Al onze vestigingen in Europa | Customs Support.
Over deze privacyverklaring
Customs Support Group (CSG, wij, ons) neemt jouw privacy zeer serieus en zet zich in om jouw privacy te beschermen en te respecteren en jouw persoonlijke informatie te verwerken in overeenstemming met de toepasselijke wetgeving inzake gegevensbescherming.
Deze privacyverklaring, dit cookiebeleid en alle andere documenten waarnaar in deze kennisgeving wordt verwezen, worden uitgegeven namens alle entiteiten van Customs Support Group.
Tenzij wij u anders informeren, is de relevante entiteit die uw gegevens verwerkt en controleert Customs Support Group B.V. Verwijzingen naar Customs Support, ('wij' / 'onze' / 'ons') moeten worden opgevat als verwijzingen naar alle entiteiten en dochterondernemingen.
Onze functionaris voor gegevensbescherming
Wij hebben een functionaris voor gegevensbescherming aangesteld, Mandy Ryan. Als je contact met ons wilt opnemen over deze privacyverklaring, een verzoek wilt indienen of een klacht wilt indienen, kun je contact met ons opnemen via e-mail DataProtectionOfficer@customssupport.com of per post: FAO Functionaris Gegevensbescherming, Customs Support Group, Willem Barentszstraat 11-19 3165 AA Rotterdam, Albrandswaard, Nederland.
Verzameling en gebruik van uw persoonlijke gegevens
Vanwege de aard van onze diensten verzamelen we voornamelijk persoonlijke informatie met betrekking tot onze klanten, potentiële klanten en het personeel en sollicitanten van de entiteiten van de Customs Support Group, en die van bedrijven die zich in het fusie- en overnameproces bevinden.
Wij gebruiken deze informatie om aan onze wettelijke verplichtingen te voldoen, gecontracteerde diensten te leveren, onze activiteiten en bedrijfsvoering te beheren en voor activiteiten op het gebied van personeelsbeheer.
Om deze activiteiten uit te voeren, kan het nodig zijn dat we je persoonlijke gegevens overdragen aan andere landen van waaruit ze zijn verzameld, zoals tussen onze entiteiten of met andere derden.
We bewaren kopieën van je persoonlijke gegevens in onze beveiligde systemen en bewaren deze zo lang als nodig is om de activiteiten uit te voeren, en vervolgens gedurende een voldoende lange bewaarperiode die nodig is om te voldoen aan een wettelijke verplichting, voor onze zakelijke verantwoordingsdoeleinden of om potentiële geschillen of rechtsvorderingen te beheren of te verdedigen.
Onze routineactiviteiten worden hieronder uitgelegd. We kunnen je informatie ook verzamelen en gebruiken voor andere doeleinden, we geven je aanvullende privacyinformatie wanneer dat gebeurt.
Je bent een klant
De informatie die we kunnen verzamelen en gebruiken zijn:
Doel | Due diligence controles |
Rechtsgrondslag | Om te voldoen aan wettelijke verplichtingen en voor onze legitieme belangen |
Informatie | Uw naam, zakelijke en persoonlijke e-mail en postadres, geboortedatum, nationaliteit, afbeeldingen, gegevens over politieke blootstelling, negatieve media, sanctieaanduidingen en alle andere gegevens die worden bewaard in identificatie- en adresverificatiedocumenten. |
Bron | Rechtstreeks van u, indirect, onderzoek, legaal. |
Activiteiten | Fraudedetectie en -preventie en financiële controles, inclusief het delen van informatie met officiële instanties. |
Bewaring | De duur van de relatie plus 10 jaar |
Doel | Onze diensten leveren |
Rechtsgrondslag | Om uw contract na te komen |
Informatie | Uw naam, werkreferenties [e-mail en zakelijk adres en positie] of persoonlijke e-mail en postadres wanneer u deze liever gebruikt om met ons te communiceren. De niet-persoonlijke informatie die wordt gegenereerd tijdens het leveren van de diensten die u heeft opgedragen en die aan u kan worden toegeschreven. |
Bron | Rechtstreeks van u of uw werkgever. |
Activiteiten | Dienstverlening inclusief het delen van informatie met onze toeleveringsketen, derden en officiële instanties. |
Bewaring | De duur van de relatie plus 10 jaar |
Doel | Het onderhouden van onze relatie |
Rechtsgrondslag | Om uw contract na te komen en voor onze legitieme belangen |
Informatie | Uw naam, werkreferenties [e-mail en zakelijk adres en positie] of persoonlijke e-mail en postadres wanneer u deze liever gebruikt om met ons te communiceren. De niet-persoonlijke informatie die wordt gegenereerd tijdens het leveren van de diensten die u heeft opgedragen en die aan u kan worden toegeschreven. |
Bron | Rechtstreeks van u of uw werkgever. |
Activiteiten | Facturatie en financiën, het verstrekken van branche-updates en marketingmateriaal, klantenserviceverbeteringen |
Bewaring | De duur van de relatie plus 10 jaar |
Doel | Onze bedrijfsactiviteiten |
Rechtsgrondslag | Om te voldoen aan een wettelijke verplichting en onze legitieme belangen |
Informatie | Uw naam, werkreferenties [e-mail en zakelijk adres en positie], persoonlijke thuis- en e-mailadres, geboortedatum, nationaliteit, afbeeldingen, gegevens over politieke blootstelling, negatieve media, sanctieaanduidingen en alle andere gegevens die worden bewaard in identificatie- en adresverificatiedocumenten. De niet-persoonlijke informatie die wordt gegenereerd tijdens het leveren van de diensten die u heeft opgedragen en die aan u kan worden toegeschreven. |
Bron | Rechtstreeks van u of uw werkgever. |
Activiteiten | Het hosten en beveiligen van informatie, het onderhouden van operaties en het uitvoeren van compliance-audits. Het produceren en onderhouden van bedrijfsmanagementinformatie. Voldoen aan boekhoudkundige en fiscale verplichtingen. |
Bewaring | De duur van de relatie plus 10 jaar |
Je hebt gesolliciteerd om bij ons te werken
Doel | Informatie over sollicitatie en interview |
Rechtsgrondslag | Onze legitieme belangen |
Informatie | Uw naam, zakelijke en persoonlijke e-mail en postadressen, professionele social media gegevens. Uw CV-informatie [werkgeschiedenis, prestaties en achtergrond] Uw bevestiging van werkstatus, strafrechtelijke veroordelingsgeschiedenis, medische en handicapinformatie. Gelijkheid en diversiteit informatie die u ervoor kiest om te delen. Informatie verstrekt door u in uw sollicitatie of genoteerd tijdens uw interview. |
Bron | CSG beheert directe sollicitaties via Recruitee-platform Andere methoden zijn onder meer direct van u of uw recruiter, indirect onderzoek. |
Activiteiten | Beoordelingen voor geschiktheid voor werk. Voldoen aan vereisten voor gelijkheid en diversiteit en gelijke kansen. |
Bewaring | Onsuccesvolle sollicitanten – 6 maanden |
Doel | Due diligence controles |
Rechtsgrondslag | Om te voldoen aan wettelijke verplichtingen en voor onze legitieme belangen |
Informatie | Uw naam, zakelijke en persoonlijke e-mail en postadres, geboortedatum, nationaliteit, afbeeldingen, gegevens over politieke blootstelling, negatieve media, sanctieaanduidingen en alle andere gegevens die worden bewaard in identificatie- en adresverificatiedocumenten. |
Bron | Rechtstreeks van u, indirect, onderzoek, legaal. |
Activiteiten | Pre-offer controles om de door u verstrekte sollicitatie-informatie te verifiëren |
Bewaring | Onsuccesvolle sollicitanten – 6 maanden |
Je werkt met ons
Hieronder volgt een samenvatting van de interne privacyverklaring voor de werkplek die van toepassing is op ons personeel en beschikbaar is via ons intranet.
Doel | Personeelsbeheer |
Rechtsgrondslag | Om te voldoen aan wettelijke verplichtingen, om uw contract te leveren en beheren en om optionele voordelen te bieden, en voor onze legitieme belangen |
Informatie | Uw pre-werk informatie Uw onboarding informatie, zoals uw bankgegevens, afbeeldingen en werkdocumenten. Uw arbeidsovereenkomst en voorwaarden, salaris en voordelen Uw fysieke en mentale gezondheidsstatus en medische geschiedenis en redelijke aanpassingen. Uw aangewezen begunstigden en informatie over uw afhankelijken Uw zakelijke referenties en werkactiviteiten en prestaties Logging gegevens van informatie, systemen, websites en deurtoegangsgegevens van fysieke locaties die u heeft bezocht. Disciplinaire en prestatie-informatie. Informatie die u ervoor kiest om te verstrekken over uw ras of etnische afkomst, politieke opvattingen, religieuze of filosofische overtuigingen, gezondheid, seksleven of seksuele geaardheid die bedoeld is voor personeelsbeheerdoeleinden of door u om andere redenen is verstrekt. Meningen en andere persoonlijke informatie die u ervoor kiest om binnen de werkplek te delen die niet gerelateerd zijn aan uw rol [zoals sociale of informele gesprekken] |
Bron | Rechtstreeks van u of uw aangewezen vertegenwoordigers of via indirect onderzoek. Opgeslagen binnen onze records managementsystemen [zoals MS Email, Teams en SharePoint] Werkplekaudits en monitoring en CCTV. |
Activiteiten | U beheren en uw personeelsdossier bijhouden in het HR-systeem, U betalen en u voorzien van werkplekvoordelen en assistentie Prestaties van uw rol en routinematige zakelijke activiteiten Uw sociale interacties en activiteiten Tijdens onze monitoring en compliance-audits. |
Bewaring | Termijnen variëren afhankelijk van de aard van de informatie en de reden waarom we deze hebben. Ons HR-retentiebeleid is op verzoek beschikbaar voor huidige en voormalige medewerkers. |
Je werkgever is een bedrijf in ons fusie- en overnameproces.
Jouw gegevens kunnen door je werkgever worden verstrekt tijdens een fusie of overname. Je werkgever is verantwoordelijk voor het verstrekken van privacyinformatie om je te laten weten dat dit is gebeurd.
Je bezoekt een kantoor.
Doel | Managen van uw bezoek |
Rechtsgrondslag | Legitieme belangen: beveiliging en monitoring |
Informatie | Uw naam, werkreferenties [e-mail en zakelijk adres en positie] En elk persoonlijk huis- en e-mailadres of speciale categorie [bijv. medisch] dat u verstrekt. CCTV-afbeeldingen |
Bron | Rechtstreeks van u Digitale en elektronische verzameling |
Activiteiten | Het handhaven van veiligheid – Voor onze beveiligingsdoeleinden kunt u worden gevraagd het bezoekersboek te ondertekenen en een ID-badge te dragen. Toegangscontrole - We kunnen toegangsswipekaarten verstrekken die toegang tot deuren bieden, we behouden auditinformatie van wanneer deze wordt gebruikt. Deze informatie kan worden gebruikt om uw activiteiten, tijdbeheer of ander personeelsbeheer te bevestigen. Gezondheid en veiligheid – Wanneer u ons vertelt over een medische behoefte of aanpassingen aanvraagt, kunnen we deze informatie gebruiken om uw welzijn te beheren. Er kan een vereiste zijn om een individuele risicoanalyse uit te voeren, redelijke aanpassingen door te voeren of om een ongeval te onderzoeken of een incident te beheren. Uw informatie kan worden verwerkt en gedeeld met relevante derden, zoals een brandwacht, gebouwbeheerder, HR of de Health and Safety Executive. Detectie en preventie van criminaliteit – We bieden kennisgevingen om u te laten weten wanneer CCTV in gebruik is. Toegang tot afbeeldingen is beperkt tot beperkte geautoriseerde personen voor live monitoring doeleinden. We volgen een goedkeuring voor toegang tot bewaarde beelden om ervoor te zorgen dat dit in overeenstemming is met de toepasselijke regelgeving. Gast- en personeelswifi – Wanneer u verbinding maakt met onze wifi, kunt u worden gevraagd om de voorwaarden te bekijken en relevante privacy-informatie te verstrekken, zodat u weet dat we uw IP-adres kunnen verwerken en auditlogs kunnen bewaren die details van uw browse-activiteiten vastleggen. |
Bewaring | Standaard retentieperioden zijn van toepassing en variëren afhankelijk van het doel en de locatie van de activiteit (vraag om details) Langere retentie wordt toegepast in geval van incidenten, ongevallen of claims. |
U woont een evenement bij.
Customs Support Group verzorgt branchegerelateerde evenementen, zowel persoonlijk als via teams. Wij kunnen deze evenementen exclusief verzorgen, met gastsprekers of in samenwerking met een ander professioneel bedrijf.
Doel | Abonneren op of deelnemen aan een evenement |
Rechtsgrondslag | Klanten en directe abonnees: Legitieme belangen- [Service-updates leveren] Derde partij abonnees – Legitieme belangen [Zakelijke groei] |
Informatie | Uw naam, werkreferenties [e-mail en zakelijk adres en positie] En elk persoonlijk huis- en e-mailadres dat u opgeeft. Abonnement voorkeuren |
Bron | Klanten / Directe abonnees - Rechtstreeks van u Potentiële klanten - We kunnen uw professionele contactgegevens verkrijgen wanneer u een aanvraag bij ons indient, bijvoorbeeld via onze website contactpagina of wanneer u een evenement bijwoont dat we samen organiseren. We kunnen ook onderzoekstools gebruiken om uw informatie indirect te verkrijgen uit openbaar beschikbare bronnen zoals LinkedIn of de website van uw bedrijf. |
Activiteiten | Persoonlijke evenementen: Informatie wordt gebruikt om uw interesse, aanwezigheid en logistiek van een evenement dat we organiseren of co-organiseren te beheren. Uw feedback verkrijgen en analyseren en na afloop van het evenement informatie verstrekken. Waar u ons vertelt over eventuele aanvullende vereisten, kunnen we deze informatie gebruiken om eventuele redelijke aanpassingen te faciliteren. Fotografie zal waarschijnlijk plaatsvinden, u kunt individuele foto's weigeren [door rechtstreeks met de fotograaf of evenementcoördinator te praten]. Uw afbeelding kan verschijnen in groeps- of brede opnamen met andere deelnemers, het is mogelijk niet altijd mogelijk om uw afbeelding te verwijderen of te verbergen. Alle foto's worden veilig opgeslagen en kunnen worden gedeeld op sociale en mediaplatforms, websites en met gezamenlijke organisatoren. Online evenementen: Wanneer evenementen online plaatsvinden, bijvoorbeeld via Teams, kunnen uw afbeelding, stem of getypte opmerkingen toegankelijk zijn voor de hosts, facilitators, gastsprekers en andere deelnemers. Een informatiebanner verschijnt automatisch op het scherm om aan te geven wanneer er opnames plaatsvinden. Voordat u toegang krijgt tot het evenement, kunt u ervoor kiezen om uw camera en microfoon uit te schakelen. Als u voorafgaand aan het evenement niet onze directe contactpersoon was, kunnen we uw gegevens toevoegen aan onze marketingdatabase om relevante informatie te ontvangen met betrekking tot de aard van het evenement. [u kunt zich op elk moment afmelden of uw voorkeuren bijwerken] Zie sectie: Beheer marketingvoorkeuren. Informatie die tijdens evenementen wordt verwerkt, kan worden uitgewisseld tussen de relevante evenementpartijen voor dezelfde doeleinden. |
Bewaring | Voor de duur van onze relatie |
U gaat naar een kantoor
Doel | Managen van uw bezoek |
Rechtsgrondslag | Legitieme belangen: beveiliging en monitoring |
Informatie | Uw naam, werkreferenties [e-mail en zakelijk adres en positie] En elk persoonlijk huis- en e-mailadres of speciale categorie [bijv. medisch] dat u verstrekt. CCTV-afbeeldingen |
Bron | Rechtstreeks van u Digitale en elektronische verzameling |
Activiteiten | Het handhaven van veiligheid – Voor onze beveiligingsdoeleinden kunt u worden gevraagd het bezoekersboek te ondertekenen en een ID-badge te dragen. Toegangscontrole - We kunnen toegangsswipekaarten verstrekken die toegang tot deuren bieden, we behouden auditinformatie van wanneer deze wordt gebruikt. Deze informatie kan worden gebruikt om uw activiteiten, tijdbeheer of ander personeelsbeheer te bevestigen. Gezondheid en veiligheid – Wanneer u ons vertelt over een medische behoefte of aanpassingen aanvraagt, kunnen we deze informatie gebruiken om uw welzijn te beheren. Er kan een vereiste zijn om een individuele risicoanalyse uit te voeren, redelijke aanpassingen door te voeren of om een ongeval te onderzoeken of een incident te beheren. Uw informatie kan worden verwerkt en gedeeld met relevante derden, zoals een brandwacht, gebouwbeheerder, HR of de Health and Safety Executive. Detectie en preventie van criminaliteit – We bieden kennisgevingen om u te laten weten wanneer CCTV in gebruik is. Toegang tot afbeeldingen is beperkt tot beperkte geautoriseerde personen voor live monitoring doeleinden. We volgen een goedkeuring voor toegang tot bewaarde beelden om ervoor te zorgen dat dit in overeenstemming is met de toepasselijke regelgeving. Gast- en personeelswifi – Wanneer u verbinding maakt met onze wifi, kunt u worden gevraagd om de voorwaarden te bekijken en relevante privacy-informatie te verstrekken, zodat u weet dat we uw IP-adres kunnen verwerken en auditlogs kunnen bewaren die details van uw browse-activiteiten vastleggen. |
Bewaring | Standaard retentieperioden zijn van toepassing en variëren afhankelijk van het doel en de locatie van de activiteit (vraag om details) Langere retentie wordt toegepast in geval van incidenten, ongevallen of claims. |
Je bezoekt onze website
Cookies
We gebruiken websitecookies en vergelijkbare technologieën die automatisch technische informatie over je apparaat verzamelen en je surfacties en -patronen registreren.
Onze cookies zijn bedoeld om uw ervaring te verbeteren wanneer u onze website bezoekt en navigeert, u te helpen herinneren en uw voorkeuren te beheren.
Cookies stellen ons ook in staat om de effectiviteit van onze website te begrijpen en de prestaties ervan te plannen en te beheren.
Wanneer je onze website voor het eerst bezoekt met je apparaat, geven we je informatie over de cookies die we willen toepassen, vragen we je toestemming en vragen we je om je voorkeuren te bevestigen. U kunt uw toestemming te allen tijde intrekken of uw voorkeuren wijzigen.
Wanneer je onze cookies weigert, of wanneer we opmerkelijke wijzigingen aanbrengen in de cookies die we gebruiken, ontvang je bij volgende bezoeken cookie-informatie.We kunnen koppelingen naar platforms van derden bieden, zoals in nieuwsartikelen. We raden je aan om de cookie- en privacyinformatie te bekijken wanneer daarom wordt gevraagd.
Ga voor meer informatie over cookies en hoe je je toestemming kunt intrekken naar Cookiebeleid.
Neem contact met ons op.
Wanneer je onze website bezoekt en je persoonlijke informatie toevoegt binnen secties: Neem contact met ons op, stel een vraag, praat met een expert, verzamelen we informatie die je verstrekt, zoals identiteit, contactgegevens en je vraag.
Een kopie van de informatie wordt veilig opgeslagen in onze database voor klantrelatiebeheer, HubSpot. Ons marketingteam heeft toegang en controle om je contact effectief te beheren en te administreren.
Marketing- en service-updates
Hoe we je informatie verkrijgen en beheren, hangt af van de aard van onze relatie en het doel waarvoor we materiaal aan je willen verstrekken; dit wordt in de onderstaande subparagrafen uitgelegd.
Klanten: We hebben een contractuele relatie met je om onze diensten te leveren en je te voorzien van informatie die gerelateerd is aan die diensten. Je geeft toestemming wanneer je je inschrijft om extra materialen te ontvangen wanneer je deze toevoegt aan je voorkeuren.
Directe abonnees: Je bent geen klant; je schrijft je in en geeft toestemming om materialen te ontvangen die aan de door jou ingestelde voorkeuren zijn geremitteerd.
Potentiële klanten: We beroepen ons op onze legitieme belangen wanneer we jou identificeren als een contactpersoon met wie we graag willen samenwerken en contact opnemen (via e-mail, telefoon, bericht) om te bespreken hoe onze commerciële diensten aansluiten bij jouw zakelijke uitdagingen.
Wij kunnen uw professionele contactgegevens verkrijgen wanneer u een aanvraag bij ons indient, zoals via de contactpagina op onze website of wanneer u een evenement bijwoont dat wij mede organiseren.
We kunnen ook onderzoekshulpmiddelen gebruiken om je informatie indirect te verkrijgen uit openbaar beschikbare bronnen zoals LinkedIn of de website van je bedrijf.
Informatie die we verzamelen en gebruiken: Je naam, werkgegevens [e-mailadres en zakelijk adres en functie] Professionele netwerkgegevens [zoals LinkedIn] en een persoonlijk thuis- en e-mailadres dat je opgeeft. We voegen deze informatie samen met eventuele abonnementsvoorkeuren toe aan onze beveiligde marketingdatabase.
Tenzij je ons uitdrukkelijk toestemming geeft, beperken we het gebruik van je abonnementsgegevens voor onze marketingdoeleinden. We delen je informatie niet met derden, geven ze geen toegang tot je informatie en verkopen ze niet aan derden voor aanvullende marketingdoeleinden.
Bewaren en verwijderen
Voor klanten en directe abonnees bewaren we je informatie voor de duur van onze relatie of totdat je je toestemming intrekt.
Voor potentiële klanten geldt dat als je geen gebruik maakt van onze communicatie of we je informatie niet gebruiken, we deze na 12 maanden verwijderen.
Suppressielijsten: Als je je uitschrijft, je afmeldt of je toestemming om marketingmateriaal te ontvangen intrekt, wordt je e-mailadres toegevoegd aan onze suppressielijst; deze lijst wordt gebruikt om ervoor te zorgen dat je in de toekomst geen materiaal meer ontvangt.
We verwijderen contacten van de suppressielijst na 2 jaar, het kan zijn dat je je daarna opnieuw moet afmelden.
Uitschrijven of je marketingvoorkeuren wijzigen.
Je kunt je uitschrijven of je voorkeuren wijzigen door je nieuwsbrief voorkeuren bij te werken of contact op te nemen met de functionaris voor gegevensbescherming DataProtectionOfficer@customssupport.com
QR-codes - QR-codes worden gebruikt in gedrukt verkoopmateriaal zoals banners, visitekaartjes etc. Wij converteren URL's naar QR-codes met QR-code generatoren.
Het delen van je gegevens
We gebruiken externe gegevensverwerkers en tools om onze gegevens op te slaan en te beveiligen, aspecten van onze hoofdkantoorfuncties uit te voeren en voor onze dienstverlening. We gebruiken contracten die ervoor zorgen dat onze regels met betrekking tot de beveiliging en vertrouwelijkheid van persoonlijke gegevens worden nageleefd, evenals specifieke instructies voor het gebruik ervan en een verbod op toegang of gebruik voor andere doeleinden.
In bepaalde omstandigheden kunnen we wettelijke of professionele verplichtingen hebben om je informatie met andere derden te delen, zoals om te voldoen aan een gerechtelijk bevel, een juridische of civiele claim in te dienen of te verdedigen, een informatieverzoek of klacht te beheren.
Internationale gegevensoverdracht
De aard van onze activiteiten vereist een internationale overdracht van persoonlijke informatie. De meeste van deze overdrachten vinden plaats met landen die onderworpen zijn aan dezelfde of vergelijkbare regelgeving inzake gegevensbescherming als deze GDPR en zijn goedgekeurd door middel van een adequaatheidsbesluit van de toezichthouder voor informatie. Als we verplicht zijn om gegevens door te geven aan landen zonder deze status, doen we dat met toestemming van de eigenaar van de informatie en met gebruikmaking van passende technische of contractuele beveiligingsmaatregelen.
Geautomatiseerde besluitvorming
We vertrouwen niet uitsluitend op geautomatiseerde besluitvormingshulpmiddelen om beslissingen te nemen met betrekking tot jouw persoonlijke gegevens.
Informatie over kinderen
We richten ons met onze diensten niet op kinderen.
We kunnen echter informatie over kinderen krijgen tijdens andere activiteiten, zoals personeelsbeheer. Daarom is deze mededeling in gewone taal geschreven.
Je rechten op informatie.
De regelgeving inzake gegevensbescherming geeft individuen [jou] een aantal rechten met betrekking tot de manier waarop wij je persoonlijke gegevens verzamelen en gebruiken, dit worden je informatierechten genoemd.
De mate waarin je deze rechten kunt uitoefenen, hangt af van de aard van de informatie waarover we beschikken en de reden waarom we deze hebben.
Het recht op transparantie
Je hebt het recht om geïnformeerd te worden wanneer we je informatie verzamelen en hoe we deze zullen gebruiken. We laten je in onze privacyverklaring(en) weten wat onze routineactiviteiten zijn. Voor onregelmatige activiteiten kunnen we je op dat moment op maat gemaakte mededelingen doen.
Het recht op toegang.
Je hebt het recht om ons om een kopie van je persoonlijke gegevens te vragen, ook bekend als een DSAR of subject access request.
Het recht op rectificatie
Je hebt het recht om ons te vragen onnauwkeurige of onvolledige persoonsgegevens te wijzigen, te corrigeren of bij te werken.
Het recht op wissen
Je hebt het recht om ons te vragen je persoonlijke gegevens te wissen, ook bekend als het 'recht om vergeten te worden'.
Het recht op beperking van de verwerking
Je hebt het recht om ons te vragen een activiteit met betrekking tot het gebruik van je persoonsgegevens te stoppen of te wijzigen.
Het recht om bezwaar te maken tegen verwerking
Je hebt het recht om bezwaar te maken, om het gebruik van je persoonsgegevens door ons te stoppen of te voorkomen.
Het recht op gegevensoverdraagbaarheid
Je hebt het recht om ons te vragen je persoonlijke informatie over te dragen aan een andere organisatie.
Het recht om een klacht in te dienen.
Je hebt het recht om een klacht in te dienen bij ons of bij de toezichthouder voor informatie over alle aspecten van onze verzameling of gebruik van je persoonlijke gegevens of ontevredenheid of bezorgdheid over hoe we hebben gereageerd op je verzoek om informatierechten.
Een verzoek om informatie indienen of een klacht indienen
Als je een verzoek om informatie of een klacht wilt indienen, kun je contact opnemen met DataProtectionOfficer@customssupport.com (je kunt het ook aan iemand binnen Customs Support Group vragen). Het indienen van een informatieverzoek is gratis en kan mondeling, elektronisch of schriftelijk. Eenmaal ingediend, hebben we een maand de tijd om te reageren.
Je kunt ook een klacht indienen bij de toezichthouder voor informatie, zoals Duch Data Protection Regulator : Autoriteit Persoonsgegevens of de toezichthouder voor informatie in het land waar je woont of waar de activiteit plaatsvindt.
Documentbeheer / versiegeschiedenis.
Versie | Datum | Auteur | Wijzigingsbeschrijving |
0.2 | 10 juni 2024 | Mandy Ryan | Volledige herziening |
0.1 | Eerste concept |