Samenwerken met Customs Support Fresh

Samenwerken met Customs Support Fresh

Graag helpt Customs Support Fresh je bij het verzenden van bederfelijke goederen. Vul het aanvraagformulier in zodat we beoordelen hoe we je kunnen helpen.

Empowering global trade

Hallo. Hoe kunnen we je helpen?

Annemiek Ploumen
Regiodirecteur Noord
Stappen die je dient te nemen
  1. Voor aankomst van je zending.
    Met de volgende procedure is het mogelijk om een inspectie aan te vragen.

  2. Het aanvraagformulier is te verkrijgen per e-mail: fresh-schiphol@customssupport.com of per telefoon: +31(0)20 - 4053720

  3. Na het volledig invullen van het keuringsaanvraagformulier kan het alleen per e-mail worden opgestuurd naar Freshport: fresh-schiphol@customssupport.com

  4. Freshport zal de mogelijkheid van de aangevraagde inspectiedatum en -tijd verifiëren, met betrekking tot:
    - Aankomsttijd van het vliegtuig
    - Gemiddelde transporttijd van vliegtuig/afhandelaar naar Freshport
    - Benodigde tijd om de zending klaar te maken voor inspectie
    - Beschikbaarheid van de inspectiefaciliteit. Als de gevraagde inspectiedatum/tijd niet mogelijk is, zal Freshport met je overleggen welke inspectiedatum/tijd de beste andere optie is.

  5. In jouw naam zal Freshport schriftelijk een inspectie aanvragen bij de veterinaire instanties.
    Als de gevraagde keuringsdatum/tijd wordt geweigerd, zal de veterinaire instantie een alternatief tijdslot aanbieden.

  6. Freshport zal de afhandelaar verzoeken de zending bij Freshport af te leveren.
    De tijd tussen de aankomst van het vliegtuig en de aflevering bij Freshport is afhankelijk van het type vliegtuig en het logistieke proces van de afhandelaar. Freshport en de afhandelaars hebben hierover afspraken gemaakt.

  7. Na een schriftelijke bevestiging van de veterinaire autoriteiten sturen we je zo snel mogelijk een bevestiging per e-mail.

Afhandelaars

De volgende afhandelaars leveren zendingen af bij Freshport:

  • KLM
  • Menzies World Cargo (transportkosten worden aan agent doorberekend)
  • Swissport (transportkosten worden doorberekend aan agent)
  • WFS (transportkosten worden doorberekend aan agent)
Image
""
Na aankomst van je zending
  • Je wordt verzocht de airwaybill en het gezondheidscertificaat op te halen bij de afzender.
  • Na registratie en voorbereiding voor inspectie wordt je zending opgeslagen in een geconditioneerde ruimte tot aan de EU-inspectie.
  • De voorbereiding voor inspectie bestaat wel uit het overzichtelijk en telbaar maken van de zending op grensovergangsdocument-niveau voor de veterinaire autoriteiten. De eenvoudige extra sorteerinstructies van de klant die op het aanvraagformulier voor de inspectie worden gevraagd, worden tegelijkertijd uitgevoerd.
  • De gebruikte houten pallets worden gefactureerd.
  • Arbeidsintensieve distributie- en sorteerinstructies kunnen in rekening worden gebracht.|
  • Tijdens de inspectie van geconditioneerde producten heeft de inspectiefaciliteit een gemiddelde temperatuur van 18 C. Na de inspectie wordt je zending opgeslagen in een ruimte met de vereiste temperatuur totdat je zending wordt opgehaald.
Image
""
Freshport hanteert de volgende standaardtemperaturen:
  • Kamertemperatuur 15 C - 20 C
  • Koeltemperatuur 0 C - 5 C
  • Vriestemperatuur -18 C - -16 C

* Indien je een andere temperatuur voor de zending wenst, verzoeken wij je vriendelijk dit op het inspectieaanvraagformulier te vermelden.
* Na overhandiging van het douaneformulier "Toestemming tot wegvoering" en een geldige ACN-kaart kun je je zending ophalen bij Freshport.