Teamwork in België, Duitsland en Nederland

Image
Containers connecting together

In deze klantcase schetsen wij hoe Customs Support een bestaande klant heeft voorzien van full-service oplossingen voor hun activiteiten in België, Duitsland en Nederland. Met een focus op compliance in een wereldwijd landschap.

Onze klant is een in de VS gevestigde freight forwarder met een uitgebreide aanwezigheid in Europa, met het hoofdkantoor in Amsterdam (NL).

Wij bereiden de import-, transit- en exportdocumenten voor in Nederland, België en Duitsland.

Wat bedoelt je met voorbereiden? Voor import en export geven wij advies over BTW, risicobeoordeling en administratie. Wij assisteren bij fysieke controles van de zending en vullen de documentatie in (en controleren deze) in overeenstemming met de relevante douaneautoriteiten.  

Voor transit, waarbij goederen binnen de Europese Unie worden vervoerd zonder ze in het vrije verkeer te brengen, stellen wij de noodzakelijke T-1 documenten op. Voor deze klant is dit essentieel, en zij waarderen onze wereldwijde kennis van de transitvereisten. 

Wij treden op als fiscaal vertegenwoordiger

Aangezien deze organisatie werkt met onze teams in België en Nederland, kunnen zij gebruik maken van de fiscale vertegenwoordiging van Customs Support. Door gebruik te maken van deze functie van onze service kunnen zij de volgende voordelen behalen: Verlegging van btw bij invoer (financieringsvoordeel), geen btw-nummerregistratie voor buitenlandse ondernemers en geen administratieve rompslomp voor de buitenlandse ondernemer.   

Waarmee ondersteunen wij deze klant nog meer?
  • Wij organiseren de classificatie van en aanvragen voor BTI's  
  • Wij bieden begeleiding en training rond AEO-vereisten  
  • Wij adviseren over een stappenplan voor Brexit  
Wat betekent dit alles voor de klant?
  • Customs Support fungeert als hun interim-douaneafdeling en plaatst deskundig personeel in het bedrijf voor ondersteuning, opleiding, actie en advies.  
  • Met meer dan 1.500 douanebeambten die in heel Europa samenwerken, is onze interne kennis ongeëvenaard en blijft onze klant op de hoogte van het laatste nieuws.  
  • Door onze aanwezigheid in heel Europa en onze dynamische teams zijn wij in staat onze diensten flexibel op te schalen om aan de behoeften van de klant te voldoen.  
  • AEO-gecertificeerd, waardoor zij hun interne douaneprocessen onder controle houden en het vertrouwen van hun klanten behouden in een steeds veranderende toeleveringsketen.   

Door snelheid, naleving, kwaliteit, integriteit, verantwoordelijkheid en een team van meer dan 1.500 deskundige douanemedewerkers in heel Europa kunnen wij de wereldwijde handelsactiviteiten van deze klant ondersteunen.  Kun jij profiteren van de ondersteuning van een full-service digitale douane-expediteur in heel Europa? Neem vandaag nog contact op.