Overschakelen naar een andere douane-expediteur

Image
cloud storage connections

Wij zien het onboarden van nieuwe klanten als een van de meest essentiële processen voor douane-expediteurs. Enerzijds omdat het veel zaken met regelgeving met zich meebrengt en anderzijds omdat onze klanten centraal staan in wat wij doen.

Screening

Als wij de douane-expediteur worden, zijn er verschillende wettelijke verplichtingen waaraan wij moeten voldoen. Eén van die verplichtingen is een grondige screening van onze klanten. Met die screening zorgen we ervoor dat onze klanten voldoen aan alle regels en voorschriften. De wet verplicht ons een lijst van maximaal 40 punten te controleren om er zeker van te zijn dat we elk relevant detail over de klant en het bedrijf kennen. Zo controleren wij bijvoorbeeld de zakelijke kredietscore bij Dunn & Bradstreet.

Ook screenen wij het soort producten waar het om gaat, de verzendbestemmingen en de herkomst van uw goederen. Wij hebben veel van deze controles gedigitaliseerd en beschikken over tools die ons groen licht geven om verder te gaan met de onboarding.

Volmacht

Wanneer je klant wordt bij Customs Support en import- of exportdocumenten nodig hebt, dan dien je ons een volmacht te geven. Wij hebben deze nodig om als douane-expediteur te mogen optreden. Wanneer (potentiële) klanten hun volmacht aan ons willen afgeven, zijn er strikte richtlijnen. Deze richtlijnen zijn er om er zeker van te zijn dat zowel Customs Support als haar klanten volledig voldoen aan de regels en voorschriften die door de Douane en Belastingdienst worden gesteld. Customs Support is tevens AEO-gecertificeerd. Om ervoor te zorgen dat we gecertificeerd blijven, kunnen we niet afwijken van deze richtlijnen.

Wij hebben handtekeningen nodig van alle personen die bij de Kamer van Koophandel als gemachtigde geregistreerd staan. Door het digitaliseren van dit volmachtproces kunnen wij twee tot drie dagen besparen, maar houd er rekening mee dat dit proces nog steeds twee dagen in beslag kan nemen.

Snelle, nauwkeurige en correcte afhandeling van aangiften

Onze gedigitaliseerde douaneprocessen maken een snelle, nauwkeurige en conforme afhandeling van aangiften mogelijk. Digitalisering bespaart tijd, zowel voor de klant als voor Customs Support. Wanneer je meer wil weten over hoe de gedigitaliseerde douane de logstieke keten efficiënter kan maken, neem dan contact op met een van onze experts. Customs Support: Empowering Global Trade