Full-service oplossingen voor wereldwijde handelsuitdagingen
In deze klantcase schetsen we hoe Customs Support bestaande klanten full-service oplossingen, post-Brexit begeleiding en innovatieve digitale tools biedt.
Deze casestudy behandelt een van onze trouwe klanten uit de automobielsector in België en de recente extra uitdagingen die hun zustervestiging in het Verenigd Koninkrijk sinds Brexit ondervindt.
Als toonaangevende fabrikant in de automobielsector, die internationaal actief is op 120 locaties in 30 landen, heeft deze klant end-to-end douaneafhandeling nodig. Tijdens een vergadering met de klant vernam onze Business Development Director in België dat onze klant in het VK problemen had met het importeren van goederen.
- Timing: bij het zoeken naar inklaringsdocumenten en ondersteuning was timing een hoge prioriteit voor deze klant.
- Locatie: de klant gebruikte een expediteur in het VK die niet aan zijn behoeften kon voldoen, maar wist tegelijkertijd dat ze toch echt een Britse expediteur nodig hadden.
- Heffingen: zij maakten zich zorgen over goederencodes en heffingen op bepaalde goederen.
- Locatie: de klant is actief in meer dan 30 landen wereldwijd en heeft lokale leveranciers nodig die de plaatselijke douanevoorschriften begrijpen. Dit is essentieel voor de optimalisatie van de supply chain.
- Brexit: zoals bij veel mondiale organisaties stond de klant voor nieuwe en unieke uitdagingen in het post-Brexit landschap vanwege hun importactiviteiten in het VK.
Onze Business Development Director (BDD) - in dit geval Andy Leenders (Customs Support Belgium) bekijkt de uitdagingen van de klant persoonlijk. Wanneer onze klant op meerdere locaties actief is, wordt het CSI-team bij het gesprek betrokken.
Nee, het zijn geen forensische onderzoekers! CSI staat voor Customs Support International. Dit team is verantwoordelijk voor de coördinatie van de samenwerking tussen de afdelingen van Customs Support op onze vele locaties en in al onze talen.
In dit geval begreep het CSI-team dat de beste manier om deze Belgische klant te ondersteunen de inschakeling van de Britse afdeling was. Dus, met een aantal slimme digitale hulpmiddelen om ons allemaal te verenigen. Het CSI-team was in staat om een gesprek te starten tussen de UK Managing Director en de Belgische BDD om samen een full-service overzicht te bieden aan onze klanten.
- De CSI- en UK CCD-teams konden deze bestaande Belgische klant snel onboarden en coördineerden met succes de eerste zendingen. Zoals de Britten zeggen: Huzzah!
- Samen gingen we digitaal. Met de gezamenlijke inspanningen van Bardo Schütz (CIO) en Ash Taylor (UK IT Manager) konden we een digitale connectie tot stand brengen tussen onze systemen in het VK en onze klant.
- Dankzij deze digitale verbinding konden wij zonder problemen alle relevante informatie, documenten en vereisten van de Britse douane verwerken.
- De Operations Manager (UK) coördineerde persoonlijk de herziening van de goederencodes en loste problemen op met betrekking tot de heffingen op bepaalde goederen.
- Aanvullende ondersteuning werd geboden door een Customs Consultant (BE) die al vele jaren met deze klant samenwerkte, waardoor alle aspecten persoonlijk bleven.
- Door snelheid, samenwerking, kwaliteit, integriteit, verantwoordingsplicht en een passie voor digitale douane: onze klant was in staat zijn succesvolle ervaring met Customs Support België met gemak uit te breiden over de zee en buiten de EU-regelgeving om.
Dit project verbeterde de harmonie voor de interne verwerking van de klant - waardoor ze lokale kennis kregen, met wereldwijde eenheid.
Zou jij kunnen profiteren van de ondersteuning van een full-service digitale douane-expediteur voor heel Europa? Neem vandaag nog contact op!